Konečne sloboda

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Druhý pilier je tretí

Koľko pilierov treba aby udržali stavbu_? Aspoň tri. Zatiaľ máme funkčné dva - prvý a tretí.

Zmena druhého piliera  na tretí?

 

Ako sa dozvedám z článku v dnešnom vydaní Pravdy, všetci tí, ktorí dobrovoľne-nedobrovoľne z titulu svojho veku museli  vstúpiť do druhého piliera a prestali z regulárnych objektívnych dôvodov prispievať/rodičia na rodičovskej dovolenke je výkričníkový prípad/ teraz opäť niečo dobrovoľne-nedobrovoľne musia: nechať sa presunúť do prvého solidárneho piliera.

 

Tak sa druhý pilier vyčistí od neproduktívnych a nesolventných sociálnych skupín a zostanú v ňom len tí seberovní solventní platitelia, ktorí už nebudú musieť znášať ťarchu v podobe solidarity so zárobkovo menej schopnými občanmi. Z druhého piliera sa tak vlastne stane tretí pilier, kde sa dbá hlavne na profit, šetrí sa na osobné konto, ktoré je možné posunúť svojej rodine vo forme dedičských podielov. Samozrejme, že v takomto finančnom modeli nie je miesto pre niekoho, kto potrebuje sociálnu výpomoc ako Snehulienka u siedmich trpaslíkov, tu kúsok od tohoto, tu hlt od iného, tam omrvinky od tretieho...

 

Je smutné, že druhý pilier nám ukázal svoju sociálnu neschopnosť vniesť istoty a dobrú perspektívu života pre všetkých účastníkov vekovo kvalifikovaných zákonom.

Perspektívu nielen jednotlivca ale celého národa, ktorý sa potrebuje množiť aby mohol prosperovať, potrebuje mať nevyhnutne pre svoje pokračovanie ďaľšie generácie detí, ktoré nám druhý pilier akosi nechce finančne zasponzorovať. Netvrdím, že by sa to malo ponechať po starom, veď štát zaplatí a bude...nie.

Iba si myslím, že tvorcovia nového modelu platenia odvodov zaváhali vo svojich predpokladoch, že pracujúce mladé ženy s dobrými príjmami nebudú vôbec rodiť...a že druhý pilier je schopný saturovať niektoré nevyhnutné sociálne javy spôsobujúce výpadky v platbách.

´

Myslím si, že hybrid medzi solidárnym spôsobom financovania budúcnosti národa a preferovaním osobného vlastníctva finančných prostriedkov na kontách kopírujúcich  tretiu formu sociálneho poistenia a to tretí pilier na spôsob šetrenia na životné poistenie nie je premyslený. Preto držím stranu Ficovej administratíve, ktorá reaguje síce neskoro ale predsa rozumne.


MIŠ-MAŠ | stály odkaz

Komentáre

  1. zložito napísane..
    vela som nerozumela..

    ale..takzvana materská dovolenka netrvá celý život..a aj neproduktivita nemusi trvať celý život..je to všetko komplikovanejšie,než sa zda..
    ale presne viem,čo im je trňom v oku..

    sme dostali včera výpisy z druhého piliera..ja za rok na MD..manžel za rok zamestnania..NEPOROVNATEĽNÉ...
    publikované: 24.07.2007 07:21:15 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  2. No,ja sa nechám prekvapiť
    v dvojke sa cítim nadmieru spokojne..možno názor by som zmenil,keby som bol v pozícii MissEllie..teda,nie ako žeby som bol MissEllie...istotne mi rozumiete :))
    publikované: 24.07.2007 08:37:33 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  3. ja nie..))))))))))))))))))))))) Teide..)))
    publikované: 24.07.2007 08:48:25 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  4. MissEllie, toto je len moj koment k problemu. vysvetlenie
    toho pilieroveho systemu podava zakon...Ja som sa zamyslela nad charakteristikou druheho piliera, z ktoreho sa namiesto solidarneho stava hybrid medzi socialnym solidarnym a sukromnym financnym majetkom jednej osoby/lebo sa nascitava suma nasporenych penazi a zostatok sa dedi...a kazdy dostava z neho iba tolko kolko si nasetril...takze nastava tu rozpor v zakladnej filozofii poistenia...
    publikované: 24.07.2007 08:57:45 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. aj ja som s dvojkou spokojna.
    teda bola, kym fico nezacal vymyslat. ja s nim nesuhlasim. mozno to co vymyslela predchadzajuca vlada si nezasluzi nobelovu cenu, ale je to aspon snaha o riesenie, a nase deti a deti nasich deti by to mozno mali lahsie, lebo dochodcov bude len viac....
    publikované: 24.07.2007 09:00:14 | autor: Viera (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. cokomilka
    dostava iba tolko kolko si nasetril, ale dostava aj od statu....
    publikované: 24.07.2007 09:01:39 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  7. hviera, ano, za matersku by mali doplacat z rozpoctu
    ibaze v druhom pilieri s tym maju problem, v prvom zrejme nie, vsetko je to otazka software a nakladov nan, preto vzyzvaju k presunom do prveho tych, ktori neplatia z roznych dovodov odvody...
    publikované: 24.07.2007 09:19:34 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Ja na druhom pilieri nevidela nič zlé..
    keby sa to zabehalo,priebežne by mohli zrušiť pilier prvý...
    zdá sa mi spravodlivé,že ja mam prispievať na dôchodok vlastný a nie na dôchodok momentálnych dôchodcov. Keby dnešní dôchodcovia platili na svoj dôchodok,možno by ho mali výšší..Takto len doplácajú na nezamestnanosť,čo niekedy nikto nepredpokladal..Preto má s tým štát problem..A úplne ma nadchla myšlienka,že by moje prispievanie na môj dôchodok mali zdediť moji dedičia..Spravodlive a rozumne riešenie..Vždy hovorím..Volebné obdobie by malo trvať ovela ovela dlhšie,aby prinášané zmeny ukázali aj efekt..nie len snahu...
    publikované: 24.07.2007 09:39:46 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  9. Zlátanina
    Zlátanina o ničom len usvedčuje autora, že sa veci vôbec nerozumie. Nechápe kto zavádza nezmyselnosť do systému.Slepo verí ficovej administratíve.
    Ja zase verím Červenej čiapočke, Martinkovi Klingáčovi, muche Puk, hrnčeku var, stolčeku prestri sa a somárikovi čo sypal zlaté dukáty.
    Zajtra začnú pomáhať ficovej administratíve. Všetko vyriešia, všetci budeme bohatí a budeme vďaka ním žiť v blahobyte na veky vekov. Amen. ....))))))
    publikované: 24.07.2007 09:40:44 | autor: šašo (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Naozaj extremne zlozito napisane
    MissEllie ma uplnu pravdu. Kedze je tazke z toho vybrat nejaky rozumny argument, vyberam dva odstavce, ktore komentujem.

    "Je smutné, že druhý pilier nám ukázal svoju sociálnu neschopnosť vniesť istoty a dobrú perspektívu života pre všetkých účastníkov vekovo kvalifikovaných zákonom."

    Aka je to socialna neschopnost? Pokial mozem sudit z pravidiel, z druheho piliera sa este ziadne dochodky nevyplacaju, takze zatial nemozno robit ziadne zavery o vyslednych dochodkoch. Jedine, co je mozne hodnotit, je doterajsi sposob spravovania prostriedkov poistencov v 2. pilieri - a ten sa zda byt kritizovatelny vzhladom k informaciam o sposobe investovania a poplatkovej politike jednotlivych DSS. Klasicky oligopol.

    "Myslím si, že hybrid medzi solidárnym spôsobom financovania budúcnosti národa a preferovaním osobného vlastníctva finančných prostriedkov na kontách kopírujúcich tretiu formu sociálneho poistenia a to tretí pilier na spôsob šetrenia na životné poistenie nie je premyslený. Preto držím stranu Ficovej administratíve, ktorá reaguje síce neskoro ale predsa rozumne."

    2. pilier je hybrid? A v com? Nie je v nom ani kusok solidarity, kde ju tam vidis? Kazdy poistenec ma osobny ucet a v pripade vaznych udalosti (najma odchod do dochodku, smrt) sa s tymto uctom udeju definovane veci.

    Hybridom je cele poistenie: 1. pilier povinny, znacne solidarny. 2. pilier povinny pre tych, co uz v nom su a novych, bez solidarity. 3. pilier dobrovolny. Ale na tejto koncepcii nevidim nic zasadne chybne. Co konkretne je na nej zle?

    A ako reaguje Ficova administrativa? Nazenie ludi, ktori sa stali aj docasne poistencami statu, len do 1. piliera. Musia byt solidarni a byt odkazani na solidaritu inych, aj ked v inych zivotnych obdobiach su schopni si v ramci 2. piliera nazbierat na dochodok viac.

    A toto podporujes?
    publikované: 24.07.2007 09:43:44 | autor: Lev bez hrivy (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. miss Ellie, ja na druhom pilieri nenachadzam tiez VSETKO zle.
    Len sa v nom mixuju dva rozdielne pristupy a tie potom robia zmetky v hlavach ludi.a este nieco> to, ze chcu druhy pilier vycistit od neplaticov je predsa vyhodne pre jeho ostatnych ucastnikov alebo nie?
    publikované: 24.07.2007 09:46:42 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. počkaj....
    definuj slovko neplatič...

    síce neviem,čo sa tam deje..nesledujem to..Ficove nič nehovoriace vyjadrenia ma dávno prestali baviť..nech to konečne rozhodnu,priklepnu a pak budem študovať..Ak sa tak stalo,tak som mimo obrazu. Ale to,že mi štát prispieval do druheho piliera pretože sa starám o dieťa mladšie ako 6 rokov, to je dobrá vec..Takto sa zachová pôrodnosť..Ale pýtam sa..Som neplatička?..Teda..za predpokladu,že som nezamestnana?..
    publikované: 24.07.2007 09:54:51 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Hahaha
    Ze vraj neplatici v druhom pilieri, ja uschnem... ostatni ucastnici druheho piliera podla mojho nazoru poistencov statu vitaju, pretoze cim viac ludi v druhom pilieri bude, tym budu moct DSS investovat do nastrojov, ktore su drahe v malom, ale lacne vo velkom (economy of scale) a je sacna, ze tym menej ich vsetkych budu DSS zdierat (kedze sa na ocakavane zisky DSS pozbieraju viaceri a tak DSS mozno budu ochotne ustupit od najvyssich sadzieb).
    publikované: 24.07.2007 10:12:27 | autor: Lev bez hrivy (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Lev bez hrivy: druhy pilier je koncipovany tak, aby zaroven
    naplnil poziadavku vlastnit a dedit osobne ucty, ktore tym padom musia mat konkretne saldo a teda solidarnost sa tu vytraca ale ked treba prispiet zo statneho rozpoctu na konta za rodicovske dovolenky a opatrovanie to uz nie je solidarnost? ja tu rozoznavam jasne dve protichodne koncepcie.
    publikované: 24.07.2007 10:14:17 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  15. RE: HAHAHA
    ale pre stat to zrejme nie je vyhodne ked sa tomu brani, asi nechce dotovat sukromne DSS. moj dohad.
    publikované: 24.07.2007 10:25:34 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. prestali ste písať rečou zrozumiteľnou obyčajným ľuďom..
    presne pre toto som prestala sledovať dianie na politickej scene..

    asi už k tomuto nemam čo...ale..budem chodiť čitať..a budem sa snažiť pochopiť..aj keď..asi týmto tu veľa nezmeníte..ani tam hore..ani jeden u druhého...
    publikované: 24.07.2007 10:28:50 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  17. Miss Ellie, neplatic v druhom pilieri je clovek evidovany na urade
    prace alebo inac neprispievajuci okrem matiek a opatrovatelov.
    publikované: 24.07.2007 10:30:21 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Pre stat to nie je vyhodne?
    Stat a ficovlada su dve rozne veci.
    Stat a.k.a. Socialna poistovna trpi na rastuci deficit. Je zrejme, ze je nutne nejakym sposobom vyriesit rastuce poziadavky na dochodky a ovela pomalsie rastuce prispevky. Je nutny hlboky rez a nie taketo pristipkarenie, ktore Socialnu poistovnu nevytrhne, len nevyhnutne o nejaky cas oddiali.
    Ficovlada vsak chce mat ruku na co najvacsom baliku penazi, takze ich chcu postahovat, odkial sa da, a vyuzit tak rychlo, ako sa da. Ved oni tam nebudu 20 rokov (aspon dufam), ked sa ukaze, akym kostlivcom v skrini (a uz znamym!) su dochodky pre Socialnu poistovnu.
    publikované: 24.07.2007 10:32:47 | autor: Lev bez hrivy (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. re: pre stat to nie je vyhodne?
    Ficovlada sa nechce vzdat penazi, ktore uz pritiekli do rozpoctu, to je vsetko. Predsa presun do prveho piliera nie je imperativ. je to zatial dobrovolne:)
    publikované: 24.07.2007 10:46:19 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  20. čokomilka...
    a čo ak som zametnana bola, a už nie som?..čo ak som si tam prispievala a odrazu nemám z čoho?..Prepustili ma pre zrušenie pracovného miesta. Pretože s Ficovými podmienkami zahraniční inevstori nechcu súhlasiť..Nikto nechce zamestnávať,pretože zamestnávať je bremenom...čo v takomto prípade?..preradia ma do prveho..?... A ak...Čo ked sa znovu zamestnám?...Čo potom?..

    vela nedoriešených vecí..veľmi veľa..ale..sme malé ryby,aby sme vedeli tieto otázky doriešiť..

    malo sa to nechať tak..možno by sme videli potom...po dlhšom čase..takto sa môžme len dohadovať a predpokladať..
    publikované: 24.07.2007 10:46:29 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  21. Lev bez hrivy
    suuuuuhlasim, hlavne s poslednym odstavcom....kde sa da vydolovat, tam sa snazia, a zabalia to do medom potreteho textu....
    publikované: 24.07.2007 10:48:23 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  22. presne, cokomilka
    ficova vlada sa nechce vzdat ani jednej koruny od danovych poplatnikov....
    a zatial to je dobrovolne, lenze tam este budu minimalne 3 roky (dufam, ze iba tolko...) a bojim sa ze druhy pilier sa zrusi uplne...
    publikované: 24.07.2007 10:50:45 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  23. mám jednu dôležitú otázku k diskutujúcim
    pracoval niekto z Vás priamo v DSS ? obávam sa, že diskutujete na základe pocitov o niečom, čo dôkladne nepoznáte...
    publikované: 24.07.2007 11:23:02 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. ET..
    mala som tu česť..okrajovo..ku koncu..pre DSSku robiť..

    ale informácii o tom som mala viac,než dosť..
    ked sa zmenila vláda a začali sa diať veci proti,prestala som tomu venovať pozornosť..načo strácať čas?..

    aj ked nesúhlasím s vládnym rozhodnutím..Pýta sa ma niekto na to?..
    publikované: 24.07.2007 11:34:06 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  25. iba som chcel vedieť, či je možné s niekým diskutovať vecne na exaktnú tému
    ide mi hlavne o to, či si súčasní sporitelia uvedomujú, že DSS spravuje ich peniaze ako keby bežná banka po dobu ich aktívneho života a nemajú žiadnu zodpovednosť za výšku a výplatu ich dôchodku... po dovŕšení dôchodkového veku napríklad v roku 2039 si ich klient prevedie svoje nasporené a prepokladajme aj veľmi dobre zhodnotené peniaze do niektorej z poisťovacích spoločností existujúcich v roku 2039... obdivujem Kaníka, ako dokázal odhadnúť s presnosťou vyrážujúcou dych výšku dôchodku, ktorú čiste súkromná a úplne iná spoločnosť bude vyplácať za niekoľko desaťročí z nasporených peňazí... podľa mňa je to neuveriteľný hazard so svojim dôchodkom pre 15 až 20 percent populácie, pričom uznávam, že ostatní na tom celkom dobre zarobia
    publikované: 24.07.2007 12:01:52 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. ET
    a mas lepsi napad? sem s nim, teda, do vlady s nim
    publikované: 24.07.2007 12:03:28 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  27. mám jeden návrh, síce nereálny, ale vďaka nemu by ľudia pochopili riziko II. piliera
    spočíva v tom, že novelou zákona by mali DSS povinne tvoriť rezervný fond ma odškodnenie a kompenzáciu tých svojich sporiteľov, ktorí by so subjektívnych alebo objektívnych dôvodov dosiahli v roku 2039 nižší dôchodok v súčte I. a II. piliera a použil by sa teda na doplatenie do takej výšky dôchodku, ktorú by sporiteľ získal, ak by za Kaníkovho ministrovania ostal v I. pilieri... ak by sa takíto poškodení resp. znevýhodnení sporitelia hypoteticky nikdy neobjavili, takto vytvorený fond by sa mohol opäť rozpustiť v prospech príslušnej DSS a jej sporiteľov
    publikované: 24.07.2007 12:25:49 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. hlavne by sporitelia pochopili, kde je podstata rizika v II. pilieri
    a to je jednoducho skutočnosť, že v tom náhodne zvolenom roku odchodu do dôchodku 2039 si za svoje nasporené a výborne zhodnotené peniaze nebudú schopní dojednať s komerčnou poisťovňou ani taký veľký dôchodok, ktorí by mali, ak by ostali v I. pilieri...
    publikované: 24.07.2007 12:30:43 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. hm, ET
    aj ty pocitas teda s druhym pilierom, lenze fico by s nim najradsej nepocital.....
    a inak neviem, ja osobne, z objektivnych dovodov, neviem preco by mal byt ten dochodok nizsi.
    publikované: 24.07.2007 12:42:58 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  30. medzi objektívne dôvody radím napríklad infláciu
    predstav si svojich posledných dvadsať decembrových výplat za roky 1986 až po rok 2006 a pochopíš... predpokladám, že súčet piatich posledných decembrov je asi taký ako prvých 15 : )
    publikované: 24.07.2007 12:50:18 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. hm ET
    ale v roku 1986 si asi neodvadzal tolko do poistenia ako teraz, predpokladam. (ja som v 86 este nezarabala :D )
    ja neviem, ja samotnemu prvemu pilieru moc neverim. moji rodicia pojdu o cca 10 rokov do dochodku, predpokladam, ze z prveho piliera nedostanu sumu hodnu tomu, ze cely zivot pracovali, a poctivo odvadzali vsetky dane a podobne kraviny. (nie su v druhom pilieri). a nebude tomu tak ani ked ja pojdem do dochodku.
    proste, ako sa da, musis sa zabezpecit sam, lebo ani fico ta nezabezpeci.... ani keby tu bol dalsich 40 rokov....
    publikované: 24.07.2007 14:21:47 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  32. ak inflácia zasiahne druhý pilier,prvému sa vyhne?..
    nebláznite..inlačne riziko je zohladnene...
    toho by som sa nebála..všetko však záleží od toho,kolko bude požadovať štát za dôchodok od sporitela z druhého piliera..pretože za peniaze z druheho piliera si budeme "kupovať" dôchodok od socky..tým pádom sa budú prilievať financie na vyplatenie dôchodcov,ktorý v druhom pilieri nie su..a od určiteho času budu v druhom pilieri všetci povinne...a sme za vodou...

    krásny sen..krásna realita by mohla byť..keby...keby sa do toho nestrkal niekto ako Fico..

    nehovorim,chce dobre ludom..ale ked niet z čoho,tak nejdem rozdávať..dal dôchodcom trináste dôchodky,ale z nemocníc ich posielaju domov,len čo sa vylížu z najhoršieho..niet peňazí...

    ale hovorim..nie som odbornik na politiku..na fica už vôbec nie..ale toto sa mi vidi zvrátené..žiť pre dnešok..nemyslieť na zajtra..
    publikované: 24.07.2007 15:55:10 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  33. MissEllie
    pekne si to napisala :)
    publikované: 24.07.2007 16:48:48 | autor: hviera (e-mail, web, autorizovaný)
  34. MISSELLIE
    nepravdivo si to napísala ... za peniaze z druhého piliera si budeme kupovať dôchodky od súkromných spoločností, ktoré podľa štatistických a úmrtnostných tabuliek platných v roku 2039 predajú doživotný dôchodok v inej výške mužovi a v inej žene (ak sa budú aj vtedy dožívať ženy dlhšieho veku, tak im prirodzene z tých istých peňazí stanovia nižší). Netuším, prečo si myslíš, že sa budú kupovať dôchodky od, ako hovoríš, soc-ky...
    publikované: 24.07.2007 18:07:51 | autor: ET (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. pretože tak to bolo prezentované..
    sociálna poisťovňa nadalej mala ostať jediným poskytovateľom dôchodkov..v tomto si monopol mala zanechať..netuším,odkial si nabral,že by to malo byť inak...zdá sa mi to menej pravdepodobné..

    ale..kto už dnes môže tušiť,čo bude v roku 2039?..

    no predsa len..štátna organizácia znie pravdepodobnejšie,ako nejakí sukromníci..nemyslíš?..
    publikované: 24.07.2007 18:47:10 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Hviera..
    jednoduche pomenovanie zložitych veci..laicky názor mna,ako občana tohto štátu..ako sporitela v druhom pilieri..ako niekoho,koho sa to bytostne týka..povedané rečou,ktorej rozumejú bežní smrteľníci...
    publikované: 24.07.2007 18:48:38 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  37. MissEllie> kedze si robila pre DSS verim, ze si presvedcena o inflacnom riziku
    ze je zohladnene...ibaze ono vobec nie je zohladnene, keby bolo, zvysovali by sa platby o primerane percento inflacie, teraz o 2.9 a to sa zatial nestalo. Deje sa to v inych financnych ustavoch, napr. zivotnej poistovni, kde mam ten svoj treti pilierik...platby by sa v prip[ade zohladnenia mali navysovat kazdy rok.ô
    publikované: 24.07.2007 20:44:44 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  38. tak toto je sprostosť..
    inflačne riziko je zohladnene presne tak,ako ho zohladnuje banka..je to v tom "zhodnocovani prostriedkov"..ked bude DSS dobre investovať,vie z mojich peniažkov urobiť ešte polovičku kôpky navyše..či aku mate predstavu,že tie prachy ležia niekde na polici a čakaju,kym ja budem mať pocit,že už je ich dost a vyberiem si ich odtial?..

    čo sa tretieho piliera týka..mam ho tiež..a mám ho už 3-4 roky..ale platba sa mi nezvyšovala ani raz..ešte to tak,aby ja som podpisala zmluvu s mesačnou platbou 1000 sk napr. a oni mi ju zvýšia,lebo..inflácia..))))..maj rozum..infláciu nech si riešia práve investovaním na burze..ved..disponuju mojimi prachmi..tak nech si zarobiť vedia..

    myslíte si,že by Dss toto vymysleli,keby to nebolo funkčne?..ved všade na západe to tak funguje..a je to dobre..

    okrem ineho: prečo by mne mal niekto z BA diktovať,že pôjdem do dôchodku v 70tke,alebo v 65tke?..ja ked mám pocit,že mi dôchodok ponukaný za prach v II pilieri spolu s dôchodkom z prlierov ostatných postačuje,môžem isť do dôchodku aj v 50tke..

    tvrdím a tvrdíť budem: II. pilier bol excelentný napad..len keby na slovensku neexistovala chuť rýchlo zbohatnuť na ukor iných a Ficova "socialna" politika pre "momentálno"...
    publikované: 24.07.2007 21:08:33 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  39. a ešte..čokina..
    ked hovoriš,že v druhom pilieri nemaš zohladnene inflačne riziko,ako ho máš zohladnene v pilieri prvom?..
    publikované: 25.07.2007 05:57:18 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  40. A preco, misska, by malo byt zohladnene v prvom?
    Ved predsa s tymi peniazmi v socialnej poistovni sa nemoze obchodovat, moja...a odvadza sa furt len tych 9 percent. Okrem toho sa ony velmi rychlo minaju, skor nez sa stihnu znehodnotot o inflaciu...
    publikované: 25.07.2007 12:26:14 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  41. Tak vidíš..)))
    do druhého piliera odvádzaš tiež len furt 9%..a s tými sa obchodovať môže..prečo si myslíš potom,že z prvého piliera bude dôchodok vyšší,ako z pilierov oboch?..))))..Tie v druhom pilieri sa nemíňajú..Tie sa investujú a zarábajú na sebe..Je rozdiel dať balík peňazí doma do vankúša..a dať ten istý balík do nejakých rozumných produktov s dobrým výnosom..Napríklad zaistene podielaky..Skús to..Trebárs len na tisicke..A potom uvidíš,ten rozdiel...Som zvedava,ktorá tisicka bude mať o rok tú istu hodnotu..či tá z vankúša,alebo z podielaku..alebo iného uročeneho bankoveho produktu..

    publikované: 25.07.2007 12:34:52 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  42. MissEllie, nepovedala som, ze v prvom pilieri bude dochodok vyssi,
    toto su iba dohady pohybujuce sa na okraji vestieb poniektorych taktiezekonomov. Tiez som netvrdila ze napad s druhym pilierom je komplet zly. asi sa treba vratit na zaciatok tejto debaty...
    publikované: 25.07.2007 12:42:26 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  43. ja som to napísala uplne na začiatku..
    napísala si to tak zložito,že som vôbec nepochopila,čo si tymi odbornými vyrazmi vlastne chcela povedať..ja sa nevyjadrujem k článku..ja reagujem na komentáre..už..

    druhy pilier je dobrá vec..a myslím,že celá vlada funguje len na veštbách..kompletne všetkých..Myslím,že keby si sa dnes opýtala Fica,či dôchodcovia zase dostanu toho roku trinásty dôchodok,tak povie niečo,len na základe dohadov..

    Nikto..Nikto nevie,čo bude zajtra..A nikto nemôže povedať,že myšlienka II. piliera bola zla,alebo nekompetentná..

    jedine,prečo leži Ficovi v žaludku,je to,že nemá na dôchodky pre terazjších dôchodcov..a to chce ešte vyplácať tie 13te...

    pretože voličov si treba udržať..že?..)))
    publikované: 25.07.2007 12:59:02 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  44. RE druhy pilier je skutocne hybrid a fico ma pravdu, zialbohu
    ...Kto si mysli, ze 2.pilier je liberalny a funguje trzne? Prepacte ale rozhodne nie je liberalny, tak ako cela minula vlada. Nase "reformy" kritizuje aj liberalna rakuska ekonomia, ci uz ide o "rovnu dan" alebo druhy pilier dochodkoveho poistenia. Budem sa svoje tvrdenie snazit vysvetlit z hladiska rakuskej skoly.
    Ta vychadza z toho, ze len ziadny stat a ziadna dan moze byt spravna. Najdolezitejsie je uplne trzne fungovanie, bez akychkolvek regulacii. Takisto tvrdi, ze aj samotne pravo sa vytvori slobodnymi zmluvami na trhu, ktore budu obe strany respektovat.
    Nasa dan nie je rovna. Rovna dan z pohladu liberalov ma znamenat znizenie statnych prijmov z dani. Ale co spravila nasa "rovna" dan. Naopak zvysila danovy vynos a to tak, ze vybrala v absolutnej vyske vyssiu dan a to zvysenim sadzby DPH na lieky,... Pretoze je zname, ze na vybere DPH to najmenej boli a je vyssia ochota platit. Viz. Rothbard
    Co sa tyka socialnej politiky a povinnych platieb, tie uz odmietaju uplne. A co sa stalo u nas. Stat si vybera "trzne" subjekty, ktore budu sluzby poskytovat. Tym vytvara statny oligopol, tzn. par firiem, ktore su zo zakona poverene a este im diktuje podmienky a dava zaruky. Tym nedava financnemu trhu ziadnu zodpovednost za pripadny neuspech tvorby vlastnej investicnej politiky. Este monopol moze byt ako-tak regulovatelny, ale oligopol urcite nie. Ten si vytvara ceny vzajomnymi dohodami. Proste cela chyba je v tom, ze stat nieco prikazuje.
    Preto ma Fico v podstate pravdu, aj napriek tomu, ze ja ho nemam vobec rad a tvrdi to zo svojich mocenskych dovodov, tak ako kazdy politik.
    Moj nazor je taky, ze stat by mal v tomto odbore garantovat "minimalne" poistenie. Tzn., ze niekedy v buducnosti dostanem napr. 5000 SK od statu, aby som nekradol a ci si budem sporit, to je na mne. Rozhodne vsak nie v prostredi statneho oligopolu, pretoze ten je asi jediny, ktory sa dlhodobo v ekonomike udrzi. Inak oligopol spravidla po urcitej dobe zanikne a trh sa stava konkurencnejsim a efektivnejsim.
    Dobru noc
    publikované: 26.03.2008 00:47:22 | autor: hlas10 (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014