Konečne sloboda

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Maďarská karta tromfom?

Nedá mi začudovať sa dodatočne nad tvrdeniami politológov, že koalícia hrala neférovo  „maďarskou kartou“. Koaličný kandidát v tomto prípade naozaj hral maďarskou kartou, ktorú dostal pri rozdávaní.

 

Kandidátka na prezidentku sama určila túto hru vtedy, keď sa na začiatku volebného boja osobne vymedzila ako kandidátka menšiny na juhu Slovenska.

 

Namiesto toho aby prijala úlohu kandidátky všetkých voličov bez rozdielu,označkovala sa etnicky.

Týmto stratila možnosť ovplyvniť myslenie váhavých Gašparovičových voličov.


Obvinenia  z používania maďarskej karty koalíciou sú preto nemiestne. Keby I.R. použila všeľudské princípy, napr. ženský zmysel pre rovnováhu a spravodlivosť, dôsledné dodržiavanie ústavných princípov, právo na vzdelanie v materčine pre všetkých, možno by sa dočkala víťazstva.


Etnická politika potrebuje ako soľ niekoho, kto je schopný rovnomerne a spravodlivo prerozdeľovať prostriedky zo štátneho rozpočtu podľa pevného kľúča stanoveného v rozpočte a nie podľa osobných sympatií či antipatií.

 

V USA to podľa mňa pochopili veľmi dobre. Nový prezident Obama sa stal kandidátom všetkých Američanov, ktorí sa nerozhodovali iba na etnickom princípe. Jeho kampaň bola vedená ako kampaň kandidáta, ktorý chce zmenu v prospech všetkých, teda ponúkal zlepšenie elementu života, ktorý má všeobecnú platnosť.

Ak sa zamyslím nad prejavmi I.R., práve tento všeobecný občiansky pohľad v jej vyjadreniach chýbal. Jej volebné prejavy boli veľmi slabé i z iných aspektov. Nielen vecného obsahu ale i formy, rétoriky a empatie, ktorá nevedela preniknúť k srdcu slovenského poslucháča.


 


MIŠ-MAŠ | stály odkaz

Komentáre

  1. čokomilka, nedá mi nezačudovať sa tvojej úvahe o maďarskej karte.
    Ak tzv. maďarskú kartu vníma zvláštne pokrútenou optikou vcelku analyticky založená osoba ako si ty, potom niet divu, že ešte bizarnejšou optikou ju vnímajú a podľa toho volia dajme tomu občania Čadce, ktorým pani Malíková-Belousovová z maďarskej karty vykladá chmúrnu budúcnosť.
    Výsledok volieb je potom zase raz taký, ako sa už u nás stalo zvykom: zvolili sme si takého najvyššieho predstaviteľa štátu, akého si zaslúžime.
    publikované: 05.04.2009 13:26:07 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  2. racan,dik za koment k veci: I.R. sa profilovala ako kandidátka
    južných" okresov, ten prejav v sidle SMK bol medialne prilis silna kava pre slovenskych volicov. Preco si radsej nezvolila temu "pomoc detom alebo invalidom-vid. jej druh...ale sa predovšetkým uchádzala o hlasy madarskej mensiny...tej ani nic nemusela slubovat, stacilo aby zavelil P.Csaky a Duray.Takto vyzera oslovovanie volicov?
    publikované: 05.04.2009 13:39:16 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  3. medialna kampan vo volbach ma respektovat vyhodiska slovenskej
    spolocnosti.su ake su. Volebne vysledky zrkadlia v podstate rozmiestnenie etnik. Chybu urobil volebny tym ked jej stanovoval zakladne ideove piliere v jej prejavoch.
    publikované: 05.04.2009 13:48:35 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  4. čokomilka
    Nestotožňujem sa ani s východiskovou tézou tvojho článku:
    „Kandidátka na prezidentku sama určila túto hru (maďarskou kartou) vtedy, keď sa na začiatku volebného boja osobne vymedzila ako kandidátka menšiny na juhu Slovenska.“
    ani s jej rozvinutím v komentári:
    „I.R. sa profilovala ako kandidátka južných ‘okresov‘“.
    Ústretový krok I. R. smerujúci k maďarskej menšine hodnotím ako akt zmierenia, ktorého cieľom bolo upokojiť národnostne vyhrotenú situáciu, eliminovať pocit ohrozenia maďarskej menšiny a podporiť pocit spolunáležitosti všetkých občanov SR.
    publikované: 05.04.2009 14:31:13 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  5. ak ma byt akt zmierenia, najprv musi byt akt akceptovania
    na jednej aj druhej strane. slov. aj maď. Nemoze jedna politicka vstupit do kampane a zmierovat strany, ked ju ta jedna zatial nepozna, capisco?
    publikované: 05.04.2009 14:37:29 | autor: cokomilka (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. ahoj čoko :)
    mohla by si prosím uviesť aspoň jeden príklad, ktorý potvrdzuje tvoje tvrdenie: "Namiesto toho aby prijala úlohu kandidátky všetkých voličov bez rozdielu, označkovala sa etnicky."?

    btw. dnes som varila maďarský guláš v tom tlakovom hrnci a podaril sa ;)) a inak som jej počínanie chápala podobne ako Račan...ako akt zmierenia, ponuku pre obe strany, nielen pre jednu...na druhej strane pripúšťam, že si tým mohla odlákať iné nacionálne založené skupiny ľudí, ktoré na to zmierenie nechcú pristúpiť...
    publikované: 05.04.2009 14:45:51 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Dia, ja uz to neviem jasnejsie popisat.
    Slovensko ju nepoznalo - mam na mysli vidiek. na mape je to vyraz- nejsie poznat. modre kraje - je ich 13- su madarske. Okrem B.B. v prvom kole prehravala v slovenskych volebnych okresoch vsade. preco? mala niekolko chyb: narodovci a katolici ju neprijali - Slovensko ma vacsinu volebnych okresov vidieckych, kde ma vplyv cirkev. namiesto toho aby vyhlasila, ze jej osobny postoj je proti potratom, postavila sa za. Dalej - jej socialna politika, dalej- pozadie jej financovania. No najhorsie pre slov.volica co mohla urobit bolo ovsem v Dunajskej Strede na oslave 10.vyrocia. Takto demonstrativne si to nedovolil ani Dzurinda ked bol na vrchole kariery.
    Urobila vela vela chyb, z ktorych na mna trci absolutna neznalost slovenskych realii.
    publikované: 05.04.2009 15:33:07 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  8. este: to, ze sa oznackovala etnicky znaci, ze jasne dala najavo
    svoju politicku vazbu na juh a &smk, stal sa z nej favorit madarskej mensiny, namiesto aby sa stala favoritkou naraz vsetkych. Chybal jej univerzalny problem, ktory tazi vsetkyych, a taky naozaj je, ten mala pomenovat a zaujat voci nemu stanovisko.
    publikované: 05.04.2009 15:38:38 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  9. ahoj, čokomilka - výstižné zhodnotenie
    Aj ja si myslím, že etnická politika nesmie byť založená na osobných sympatiách či antipatiách.
    publikované: 05.04.2009 15:51:04 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Žijem v maďarskej dedine na Žitnom ostrove
    a som rada, že žijem medzi ľuďmi, z ktorých I. Radičovú volilo za prezidentku včera skoro 96%. Naozaj som rada. Je mi tu medzi nimi dobre.
    Myslím, že si dobre uvedomili, o čom skutočne tieto voľby sú... a že voliť I. R. bola jedinečná možnosť ako sa okrem iného výrazným spôsobom radikálnejšie vysporiadať s komunizmom... Mne komunisti vadia viac ako Maďari.
    publikované: 05.04.2009 20:09:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  11. tento clanok je iba poznamka na okraj, nie je vyznanim
    politickeho presvedcenia. ja mam vselijake skusenosti no nepouzivam ich ako formu pre posudenie vysokej politiky.
    Myslim, ze od osobneho k tomu verejne/politickemu je dlha cesta
    a to co je kazdodennou realitou volica nemozno porovnat s vyssou politikou.
    publikované: 05.04.2009 20:57:47 | autor: coko (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. zelenarusalka - voľbou prezidenta sa vysporiadať s komunizmom ?
    na to máš predsa jesenné voľby do parlamentu.
    publikované: 05.04.2009 21:21:18 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  13. monami, mne vadí aj prezident komunista...
    Som možno v tomto ohľade trocha radikálnejšia...
    mňa by prezident nekomunista skutočne potešil... po toľkých rokoch sa mi už žiada spretŕhať výraznejšie putá s minulým režimom.
    publikované: 05.04.2009 21:28:53 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  14. čokomilka - nezdá sa Ti veľmi smutné, že sa musíš ospravedlňovať za svoj názor ?
    mne osobne veľmi vadia tie otvorené komunistické maniere tu na blogu pravda.
    Diktatúra jednotného - jedine správneho - názoru.
    A jeho násilné vnucovanie každému.
    publikované: 05.04.2009 21:32:35 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Ferko Miklosko bol tiez nekomunista, clen odboja,
    preco ste ho nevolili? vsak nemal dokonca ani podporu cirkvi, takze tu bol priestor pre volbu dost siroky...
    publikované: 05.04.2009 21:34:35 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. zelenarusalka - ale tie putá sa pretrhnú, až keď vymrie celá komunistická generácia
    pocit moci je príliš návykovo opojný.
    Kto ho raz okúsil, nechce sa ho dobrovoľne vzdať.
    publikované: 05.04.2009 21:35:08 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  17. čokomilka - lebo Fero by si nedal diktovať
    preto bol pre opozíciu neužitočný.
    publikované: 05.04.2009 21:37:23 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  18. monami, mas pravdu, bola to podvedoma obrana,
    no mne fakt vadi aj to ked z osobnych skusenosti implikujeme vyroky platne pre ine kategorie obcianstva-politikof.
    A je pravda, ze ked niekto nahodou mysli socialne a citi narodne tak tu na blogu radsej cusi :DD
    publikované: 05.04.2009 21:45:17 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  19. čokomilka - áno, aj mne vadí, ak osobnú skúsenosť vydávame za overenú politickú pravdu. Je to nebezpečne naivné
    alebo premyslene demagogické.
    A druhé áno - ak myslíš sociálne a cítiš národne, na blogu pravda si z Teba rýchlokvasení a málo vzdelaní pravičiari spravia fackovacieho panáka.
    Šikana kvôli inému názoru tu je veľmi obľúbená kratochvíľa ...
    publikované: 05.04.2009 22:04:34 | autor: monami (e-mail, web, autorizovaný)
  20. monami, to som nepocitila, slobodne si tu blogujem,sikanu nevnimam,
    no je fakt, ze vsetci su za i.R. Este som neskusila ake to je povedat, ze lubim Fica...:D
    publikované: 05.04.2009 22:09:25 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. cokomilka, myslim, ze
    Miklosko by asi nemal take sance na postup do druheho kola ako IR a je pravda, ze podpichovacne a nepravdive reci monami sa citaju s obavami zo zaludocnych problemov ;)
    publikované: 05.04.2009 22:33:14 | autor: jaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. "namiesto toho aby vyhlasila, ze jej osobny postoj je proti potratom, postavila sa za"
    cokomilka, zdá sa, že ti vyhovujú politici bez vlastného presvedčenia, kedykoľvek ochotní zaujať postoj, ktorý im vynesie politické body, postavenie, moc.
    Takých je na Slovensku ako dreva, takí boli aj všetci naši post-komunistickí prezidenti.
    Ja by som sa raz rád dožil prezidenta, ktorého si bude možné vážiť pre jeho integritu - človeka, ktorý svoje názory nemení na počkanie podľa toho, odkiaľ zafúka vietor.
    A vôbec netrvám na tom, aby jeho politická orientácia bola totožná s mojou.
    publikované: 05.04.2009 23:19:36 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  23. je neskoro, ale este zareagujem:ak hlasujem za kohosi, ocakavam od neho
    zakladnu zhodu v nazoroch so mnou. Aj Hitler nemenil na počkanie názor-...
    To, že suhlasi s potratmi a nie je ochotna zmenit nazor u mna nie vobec uctyhodne statie si za nazorom. preco nepovie: osobne nesuhlasim s potratom no viem ze taky zakon sposobi iba to, ze zeny zahaja potratovu turistiku-vid. Polky do Britanie a pod. Sa spamataj Racan, prosim ta. Dobru noc.
    publikované: 05.04.2009 23:33:36 | autor: coko (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. cokomilka, nie som si celkom istý, kto by sa mal spamätať
    Výsledky voľby prezidenta sú pre mňa sklamaním predovšetkým preto, že namiesto toho, aby sme sa potešili, že sa na politickej scéne konečne objavil slovenský politik, ktorému dôverujú aj slovenskí Maďari, mnohí z nás skočia na lep našim národniarom a iniciatívne rozvíjajú konšpiračné xenofóbne teórie, robiace bez dôkazov z I. R. judáša slovenského národa.
    publikované: 06.04.2009 07:50:21 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  25. Dobre rano, racan.
    Snazila som sa prist na chyby I.R v jej kampani. Ako si si iste všimol, neposudzujem I.R. z hľadiska jej vzťahov s finančnými zdrojmi...nemyslím si, že chcela konšpirovať proti Slovensku. Išlo skôr o to, že sa postavila do pozície zmierovateľky a mediátorky a nemala na to certifikát od slov.strany. Slováci o nej nevedeli veľa a počúvali tých, ktorí s nimi boli ochotní rozprávať...I.R. to zrejme nebola.
    publikované: 06.04.2009 08:54:19 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. cokomilka, oceňujem, že hľadáš chyby v počínaní politikov
    No vyčítať politikovi, že vo svojej kampani neklamal, je podľa môjho názoru chyba.
    Ak politikom sami vysielame signál, že od nich očakávame zapieranie vlastného presvedčenia a účelové klamstvá, o to usilovnejšie nás budú klamať aj v budúcnosti.
    publikované: 06.04.2009 09:10:41 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  27. racan, nechcem mat osobne poznamky, nechapes co pisem
    a tak to nechajme tak. ja som nevytkla, ze I.R. nechcela klamat...ja som jej vytkla ze mohla zmenit nazor na tak dolezitu humanitarnu problematiku ako su potraty a ziskat si tak masu volicov, ktori podliehaju nazorom dedinskych fararov.
    publikované: 06.04.2009 09:18:38 | autor: coko (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. ...a zotrvavat na pozicii zastancu potratov
    podla mna nie je uctyhodne :D, iba pravdovravne:D
    publikované: 06.04.2009 09:25:49 | autor: coko (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. cokomilka, nevytkla si I. R., že nechcela klamať?
    Znova si dovolím citovať tvoj výrok:
    "namiesto toho aby vyhlasila, ze jej osobny postoj je proti potratom, postavila sa za."
    A máš pravdu, nechajme to tak.
    Tvoj zámer som tušil, len jeho realizácia z môjho pohľadu pokrivkávala.
    Chcelo to viac vážiť slová a vyjadrovať sa presnejšie, aby tvoj zámer pochopili na prvý šup aj nechápavci ako ja.
    publikované: 06.04.2009 09:29:39 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  30. no ked to uz riesite
    Ako to vidí Iveta Radičová:

    Interrupcie

    (.týždeň, september 2007)

    „Nerozumiem voľbe lekárov stať sa gynekológmi, ak majú problém vykonávať interrupcie."

    KDH podporí Radičovú na post prezidenta ak... (2.3.2008)

    "...verejne vyjadrí podporu ochrany ľudského života od počatia až po prirodzenú smrť"

    ako vieme ona to spravila!

    Registrované partnerstvá

    „Nie som proti, ale nemalo by to dosiahnuť úroveň manželstva.“

    (.týždeň, september 2007)

    KDH podporí Radičovú na post prezidenta ak... (2.3.2008)

    "...verejne vyjadrí podporu tradičnej rodine založenej na manželstve muža a ženy."

    ako vieme ona to spravila!

    okrem toho je aj na mieste poznamka, ze po tomto slube dvaja zvazovani prezidentski kandidati KDH, europoslanec miroslav mikolasik a eurokomisar jan figel, sami stiahli svoju kandidaturu.

    Poslanecká imunita

    „Je namieste, aby koaliční poslanci zahlasovali za takéto vážne zúženie imunity a potom majú dostatočný čas, aby rokovali o jej totálnom zrušení.“ (Korzár, jún 2007)

    „V parlamente poslanec má mať slobodu prejavu. Má mať právo povedať svoj názor.“ (TV JOJ, jún 2007)

    a to v priebehu toho isteho mesiaca. no a na druhej strane, my (obycajni smrtelnici) nemame pravo povedat svoj nazor???

    Iveta Radičová a nestrannosť (nezávislosť):

    o KDH som už písal, je na rade SMK!

    "Pri rozhodnutiach o konkrétnych krokoch podpory má právo veta pani Radičová. Vidíme že v niektorých regiónoch môže byť naša podpora prospešná a v niektorých regiónoch to môže byť skôr kontraproduktívne," (pal csaky)

    Strana maďarskej koalície (SMK) vyčlenila na prezidentskú kampaň, ktorou bude podporovať opozičnú kandidátku Ivetu Radičovú, 33.194 eur (1 milión Sk).

    hold, Radicovej socialne-pravicovo-lavicovy-konzervativno-liberalny-ateisticko-krestansky-pronarodne-protinarodny predvolebny slovnik, vysledkom ktoreho je nie nahodou vysoka podpora prave na juznom Slovensku. Ved sa posnazila...

    Radičová na oslavách 10. výročia vzniku SMK: Z úprimného srdca Vám želám, buďte silní!
    Radičová na juhu Slovenska sľubovala podporu zaostalým regiónom
    publikované: 11.04.2009 00:39:24 | autor: krija (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. doplnenie
    1. Fakt, ze niekto v minulosti nebol clenom KSS z hladiska moralneho kreditu do buducnosti prakticky nic neznamena. S rezimom mohol kolaborovat aj tak, napr. v zaujme svojej kariery.

    Zaciatkom 80-tych rokov sa v celej CSSR, aj v Slovenskej akademii vied, organizovali protesty a podpisovala peticia proti rozmiestneniu americkych rakiet - Pershingov v NSR a sucasne suhlas s rozmiestnenim sovietskych rakiet SS 20 v Polsku a CSSR. Skuste zistit, ci na uvedenej peticii figuruje aj podpis kandidatky IR. Mozno budete prekvapeni. Neprijemne.

    2. Podpisovat protest proti uvazneniu “Bratislavskej patky” v auguste 1989, t.j. par mesiacov pred novembrom, iste nie je ziadne hrdinstvo. Skuste zistit, ci figuruje podpis kandidatky IR na obdobnej peticii, ale daleko zavaznejsej, ktora kolovala po bratislavskych vyskumnych ustavoch a inych akademickych i neakademickych instituciach v januari 1989. Islo o protest proti brutalnemu zasahu policie proti studentskym demonstraciam v Prahe rok pred novembrom 1989.

    3. Kandidatka IR zaciatkom 90-tych rokov, ked vrcholil spor o “slovensku otazku” v CSFR vyhlasovala, citujem: “Slovensky stat nikdy nemoze byt iny ako fasisticky”.

    V tom case kandidatka IR neprejavila ani minimalne porozumenie pre legitimne politicko emancipacne usilie nasich obcanov ci prislusnikov slovenskeho naroda. S tymto postojom a mentalnym vybavenim privitala vznik samostatnej Slovenskej republiky.

    Pozor, neslo o opravnene obavy z dalsieho mozneho vyvoja. Tie malo v tom case a v tych podmienkach mnoho zodpovednych ludi. Islo o principialne odmietnutie prava na sebaurcenie a o hlboku nevieru, pokial ide o schopnost nasich obcanov celit aktualnym rizikam a vybudovat standardnu a plnohodnotnu parlamentnu demokraciu. Dost urazlivy postoj, pravda? Nepripomina Vam tento postoj poznamku p. M. Albrightovej o “geneticky zakorenenom antisemitizme” adresovanu nasim nestastnym “inferiornym” obcanom?
    publikované: 11.04.2009 00:55:49 | autor: krija cituje obcana (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014