Konečne sloboda

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Volebné premýšľacie peripetie

Apropos voľby.

Mám taký papier od Slovenskej republiky, že nech sa páči voliť 21. marca.

Treba sa dostaviť k urne a využiť svoje ústavné právo.

Šak veď hej, ústavné právo. Som v rozpakoch, že to, čo nám tu prostredníctvom slovenskej ústavy predávajú ako právo je v skutočnosti iba mucholapka na voličov niekoho, kto bol nominovaný niektorou vládnucou klikou. Teda to nie je voľba najvyššej hlavy štátu, obecne uznávaného reprezentanta s rešpektom  davov a autoritou odborníka.

Je to iba príkaz a či výzva na nainštalovanie straníckeho nominanta, ktorý má často fakt problém vsunúť do svojho volebného životopisu aspoň jednu vetu, z ktorej by bolo zrejmé, že sa nejako zaslúžil o blaho národa.

Čo sa týka volieb, tak dneska je moratórium asi už, no napriek tomu chcem o tom písať.

Toto je neplatený názor voličky.

Nebudem zachádzať do detailov a uvádzať skutočnosti, z ktorých sa dá usúdiť o komže to píšem.

Voľby na Slovensku sú iba podsunutá vábnička na voličov aby ich dostala do pasce, kde sa už budú musieť rozhodnúť pre niekoho, o koho vlastne ani nestoja,  veď každé voľby na Slovensku sú iba rozhodovaním medzi malým a veľkým zlom.

 Myslím, že každý občan, ktorý si váži svoje ústavné práva by nemal ísť práve preto voliť. Prečo by mal vyplytvať tak vzácny a ojedinelý pre neho politický akt, ktorý rieši problém nie jeho ale iba niektorej malej mocenskej kliky v politike?

Ak si volič myslí, že ústavný akt nevedie k ničomu iba k míňaniu prostriedkov na reprezentáciu, najčestnejším krokom je neísť voliť.

Ak politický systém vo voľbe prezidenta sústavne zlyháva lebo pri každých voľbách ide o to isté - voliť menšie zlo -  treba ho zmeniť a nie ho nechať pôsobiť proti sebe.

Ak niekto volí iba preto, že mu to nariaďuje regula a má pocit, že čosi s tým nie je v poriadku, treba zmeniť to "čosi" a je to.

Lebo to "čosi" je nedemokratický politický model, ktorý zakotvil v legislatíve možnosť nanútenia názoru menšinou väčšine.

A preto veľmi váham, či ísť voliť, lebo ja som si zatiaľ kandidáta nenašla.


MIŠ-MAŠ | stály odkaz

Komentáre

  1. Toto sú prvé voľby
    kde nie je potrebné voliť medzi "menším a väčším" zlom (hoci v predchádzajúcich voľbách bola v prvom kole tiež možnosť etickej voľby, bez kompromisov - aspoň u mňa).
    A myslím, že si dnes môže vybrať skutočne každý...
    Nikdy žiadny kandidát nebude vyhovovať na 100%. Ten, ktorému som dala hlas v minulom volebnom období mi bol bližší ako kandidátka, ktorej som dala hlas dnes. Tak či tak verím, že tentoraz postúpi do druhého kola aj niekto, za koho budem môct vhodiť s čistým svedomím hlas do urny aj v druhom kole (to bude u mňa po prvý raz - práve preto, že nikdy medzi väčším a menším zlom nevyberám).

    Peknú sobotu...
    publikované: 21.03.2009 12:11:07 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. aj voľba nevoliť je voľbou
    ak máš na to aj opodstatnený dôvod, nech už je akýkoľvek, tak prečo nie? vlastne, ak by si aj žiadny dôvod nemala a len sa chcela vyvaľovať pred telkou (alebo robiť čokoľvek iné, hodnotnejšie), pretože nemáš chuť obliecť sa a ísť voliť niekoho, o kom nič nevieš, koho vlastne nechceš, tak prečo nie? demokracia spočíva asi v tom, že sa môžeš slobodne rozhodnúť medzi ponúkanými možnosťami, alebo sa snažiť ponúknuť kandidáta, ktorý spĺňa tvoje predstavy, ale to by bolo asi zložitejšie, namáhavejšie...preto si ľudia volia cestu najmenšieho odporu...a ak by tam nakoniec aj bol kandidát, ktorý spĺňa tvoje predstavy (ako sú tam "nastrčení" z rovnakých dôvodov asi všetci kandidáti), niekto ďalší by to považoval za vnucovanie názoru menšiny väčšine...či nie? je aj iné riešenie?
    publikované: 21.03.2009 12:12:49 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  3. volit treba, kto nevoli, nema narok sa nasledne stazovat...
    kazdeho kto sa stazuje sa zvyknem pytat, co urobil preto, aby sa veci mali inak...

    idealny kandidat neexistuje a zivot je o kompromisoch...
    publikované: 21.03.2009 12:15:15 | autor: vesper (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Dionea- to vnucovanie názoru menšinou väčšine chápem tak, že:
    politický nominant opozície je naozaj ponúknutý menšinou v celkovej množine voličov. Politický nominant vládnej koalície je tam už dve obdobia a bolo by demokratickejšie keby ho niekto nahradil...o ostatných sa nejdem vyjadrovať lebo ich politické pozadie je skutočne a jasne menšinové. takže, medzi čím sa to mám rozhodnúť?
    publikované: 21.03.2009 12:18:53 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  5. vesper- ved hej , politika pozostáva z kompromisov...
    a pojdem asi zalozit politicku stranu aby som sa mala potom pravo vyhovarat...:D
    publikované: 21.03.2009 12:20:13 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Lenze i kompromi nemôže byť tak veľký aby sa vlastne zmenil na popretie
    nejakého princípu.
    publikované: 21.03.2009 12:21:16 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  7. Rusalka, ak sa mám rozhodnúť medzi dvoma
    z ktorých jeden je už príliš dlho v kresle prezidenta a druhá nespĺňa moje požiadavky čo sa týka politických počinov tak potom ísť voliť je u mňa naozaj iba voľbou medzi menším a väčším zlom.
    publikované: 21.03.2009 12:23:37 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Ok, ak to tak cítiš
    je to Tvoje právo nevoliť...
    O tom je demokracia.
    A príliš dlho tu v kresle prezidenta ešte nebol nikto. Veď ani jeden z tých porevolučných tu na Slovensku dve obdobia v kresle nevydržal...
    publikované: 21.03.2009 12:29:03 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  9. čo sa týka toho vydržania,
    je to asi jeho diplomatické konanie v prvom období, ktoré ho v kresle udržalo...strčím sa do vane do teplej vodičky a ešte popremýšľam...
    publikované: 21.03.2009 12:31:56 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  10. reagovala som na tieto slová čokomilka:
    "Myslím, že každý občan, ktorý si váži svoje ústavné práva by nemal ísť práve preto voliť. Prečo by mal vyplytvať tak vzácny a ojedinelý pre neho politický akt, ktorý rieši problém nie jeho ale iba niektorej malej mocenskej kliky v politike? ... Lebo to "čosi" je nedemokratický politický model, ktorý zakotvil v legislatíve možnosť nanútenia názoru menšinou väčšine."

    ja si zase myslím, že z napísaného vyplýva, že každý občan (podľa teba), ktorý išiel nakoniec voliť, si svoje právo voliť neváži, že sa ho jeho voľba v podstate nijako netýka, ale je prostriedkom menšiny vnútiť svoj názor väčšine...čo je podľa teba nedemokratické...TVOJ NÁZOR

    v istom zmysle trošku urážajúci, ale ide o subjektívny názor...hľadala som preto iné riešenia, ktoré by riešili tvoj problém s týmto systémom...nesúhlasím s tým, že by som bola nútená k voľbe, pretože voliť nemusím, využívam toto právo dobrovoľne a dokonca s hrdosťou, pretože som si medzi kandidátmi našla toho svojho a chcem, aby sa dostal do druhého kola...nezdieľam tvoj názor, no s právom nevoliť súhlasím...je to tvoja voľba, ktorá však v mojom prípade neovplyvní tú moju :)

    v demokracii ide o pluralitu názorov, pričom by sa mal zvoliť ten, ktorý vyhovuje väčšine a ostatní, ktorí svoje právo voľby nevyužili, tým ponechali právo rozhodovať tým, čo ho využili...preto som písala, že rozhodnutie nevoliť je tiež voľbou :)
    publikované: 21.03.2009 12:32:41 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Vo vani sa oddá premýšľať
    aj o voľbách :-)
    publikované: 21.03.2009 12:39:50 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Dionea, pre mňa ro zhodnutie nevoliť je následok toho, že ponuka kandidátov
    vychádza zo spektra politických strán, medzi ktorými si neviem zvoliť.
    Ide o to, že nielen politické strany by mali dávať kandidátov ale i iné občianske nepolitické združenia by tak mohli konať no nekonajú...veď prezidentom sa môže stať každý dospelý občan bez ohľadu na politické presvedčenie. Preto je výber taký obmedzený...
    publikované: 21.03.2009 12:42:17 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  13. vo vani by som o voľbách rozhodne nepremýšlal :-)
    publikované: 21.03.2009 12:59:00 | autor: saguari (e-mail, web, autorizovaný)
  14. pokiaľ viem,
    funkcia prezidenta by mala byť nestranná...a ja si nevolím stranu, ale osobnosť, ktorá bude reprezentovať štát a nesie hodnoty, kvality, ktoré mi vyhovujú...
    ak by mali politické a nepolitické subjekty rovnaké podmienky navrhovať kandidáta...aj tak by to vyšlo asi narovnako, pretože sú mediálne známejšie politické strany ako združenia...možno by sme mohli vyskúšať iný volebný systém...

    na druhej strane...jasné, že aj tento systém má svoje nevýhody...
    publikované: 21.03.2009 13:03:55 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  15. Dionea, musím ti zalichotiť, vieš premýšľať nad problémom s nadhľadom,
    ba možno by si sa mala zapojiť do politického procesu:D Možno by som nemala taký problém s rozhodovaním...
    publikované: 21.03.2009 13:12:20 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  16. zvolila som si
    nevolit...
    Ani z jedneho z kandidatov nemam dobry pocit... ak mi niekto tvrdi, ze je obcianska kandidatka, ze ju tam tlacia sami obcania, ona ich nechce sklamat, jej volebne spoty mi chodia na sukromny mail, nuz...skor mam z nej husacu kozu...dvakrat som s nou rozpravala, ani raz mi nedala konkretnu odpoved...je presne typom politika, ktory vela a pekne rozprava, ale konkretne nepovie nic..aj teraz...staci pozriet, co prezidentovi vyplyva z ustavy a co ona slubuje...lepsie do politiky nevidiet, neboli tak zaludok...
    publikované: 21.03.2009 13:13:25 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. hanka, ja som sa s ňou osobne nerozprávala...
    ak má niekto volebný program zostavený tak, že sa v ňom neviem dopátrať projektu alebo vízie, je mi jasné že i ostatné reči a odpovede budú nemastné- neslané.
    Tvoj koment je dôkazom, že táto debata nie je zbytočná lebo sú v nej rôznorodé názory vyjadrované...
    publikované: 21.03.2009 13:21:37 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  18. uz som sa na viacwrych miestach vyjadrila
    k teme prezident...nechcem, aby to vyzeralo, ze mam na jednu kandidatku averziu, no posledne tyzdne ma dost rozladila, nehovoriac o tom, ze dost "kopiruje" volebnu kampan americkeho vzoru...aj hesla ma podobne...len sa stale neviem dopatrat, co to ti na plagatoch s nou chcu dokazat ( dokazeme to) a aka je ich spolocna rec (okrem slovenciny a mozno este madarciny:))
    publikované: 21.03.2009 13:32:29 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. prepacte, oprava
    viacerych
    publikované: 21.03.2009 13:33:15 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Hanka,
    tak prečo nejdeš voliť niekoho iného?
    Myslím, že teraz si tam môže každý pre seba nájsť kohosi, s kým sa naviac stotožní?
    publikované: 21.03.2009 13:36:42 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  21. mám taký dojem, že spojenie s SMk jej odradilo iných voličov...
    tých osem percent, o ktoré doľko stojí mohla získať spomedzi Gašparovičových voličov keby sa tak oddane nevrhla do náručia Karpatskej kotliny...
    publikované: 21.03.2009 13:36:52 | autor: bookzin (e-mail, web, autorizovaný)
  22. čokomilka,
    myslím, že je to pre náš juh (som jeho obyvateľkou) veľmi dôležité... a vôbec by som to nenazvala "vrhaním sa do Karpatskej kotliny".
    publikované: 21.03.2009 13:39:19 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  23. ale zase mohla získať iných...
    neviem síce koľko, ale v tej Karpatskej kotline ich tiež žije dosť ;)

    čo sa týka kampane, ide o to získať najviac voličov a v tomto musí kandidát dôverovať iným odborníkom, tiež asi nezaberá na každého...je to boj o hlasy, nemusí sa vždy podariť...víťažom je ten, kto získa najviac, to, aké páky fungujú na voličov, je ťažký oriešok :)
    publikované: 21.03.2009 13:42:07 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Rusalka:)
    co sa mi paci je, ze nemusim volit nikoho...ak mi nikto "nesadol" tak, aby som mala chut zanho "zabojovat", tak radsej nic...o niektorych viem prilis malo, u niektorych ma odradza vek, som proste "konzerva"
    publikované: 21.03.2009 13:42:22 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. Jasne Hanka,
    to Ti neberiem... :-)
    Len som myslela, že keď sa tu púšťaš do jedného kandidáta, že Ti ešte ostali iné možnosti...

    Pekné popoludnie :-)
    publikované: 21.03.2009 13:49:21 | autor: zelenarusalka (e-mail, web, autorizovaný)
  26. pridam aspon zopar
    skvelych myslienok jej zomreleho manzela:)
    Aby som nevyzerala, ze idem niekomu po krku, plati to na vsetkych:

    Chcem do politiky. Zn.: žalúdok mám.
    Jedine spoločnosť bez krýs je bez kríz.
    Jediné, čo je na politických ceremoniáloch čestné - je čestná stráž.
    Predvolebná rozprávka: Tri zlaté hlasy deda Vševeda.
    Žiadne koleso nemalo toľko defektov, ako koleso dejín.
    Vysokoškolsky vzdelaný človek je ten, ktorý najskôr študuje to, čo
    nechcel, a potom robí to, čo neštudoval.
    Keď nepríde rozum k človeku, musí prísť človek k rozumu.
    Žijeme v srdci Európy. Ale vyzerá to, akoby to srdce bolo práve po infarkte.
    Usilujte sa, aby po vašej smrti nezavládla rovnaká radosť ako po
    vašom narodení.

    Nech volite koho chcete, verim, ze vsade mate slniecko a je vam fajn, apson vam to vsetkym prajem:))
    publikované: 21.03.2009 13:56:05 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. hanka / bingo - :D
    veľmi osviežujúce:D
    publikované: 21.03.2009 14:03:17 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  28. ŽENY!!!
    a viete, čo je na tom všetkom naj? že sa tu slobodne rozprávajú, diskutujú ženy o ženskej kandidátke na prezidentku (ktorá má dokonca šancu stať sa prezidentkou) a to majú právo voliť, alebo aj nevoliť, ak túto kandidátku, ani nikoho iného nepovažujú za vhodného zastávať funkciu prezidenta! :)

    peknú sobotu prajem ;)
    publikované: 21.03.2009 14:12:34 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  29. a k tomu, ako jeden môj
    priateľ povedal, ešte supernejšie je, že tá ženská kandidátka môže byť na na najvyšší post v štáte zvolená aj hlasmi mužov :)
    publikované: 21.03.2009 15:12:53 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  30. každopádne,žena na hrad
    a diškurujte ďalej ;)
    publikované: 21.03.2009 15:18:20 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. Nooo, ak sa používa argument emancipácia
    tak to už fakt neni o nezaujatom voličovi...ak toto bolo volebné heslo smerované na ženy, tak to vôbec nie je pre mňa.
    Takto už raz vyhrala Martináková a potom sa čo udialo...veď nechajme to tak.



    publikované: 21.03.2009 15:19:37 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  32. Mne by nevadila prezidentka,
    ale tu nejde o pohlavie, vážení voliči...
    publikované: 21.03.2009 15:20:50 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  33. nepočula som o takomto hesle v tohtoročnej kampani,
    ale určite to bol pre mnohé ženy jeden z (pod)vedomých argumentov...
    publikované: 21.03.2009 15:24:39 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  34. cokomilka, že tu nejde o pohlavie?
    O pohlavie ide vždy a všade. Ak nie ženám, mužom určite.
    publikované: 21.03.2009 16:23:05 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  35. Vážené dámy
    Súčasný a rád-by-bol-budúci prezident má z postojov viacerých z vás k jeho protikandidátkam nepochybne úprimnú radosť :-).
    publikované: 21.03.2009 16:24:46 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  36. :))
    publikované: 21.03.2009 16:42:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  37. no sak ja pojdem volit ale I.G. nie...
    mozno ...ee...neviem >D
    publikované: 21.03.2009 16:50:20 | autor: czokomilka bookzinova (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. Racan
    ak Vam ide najma o pohlavie, dovolim si tichucko pripomenut, ze Z.M. ma prepracovanejsi makeup, uces, outfit:))
    Mna hore uvedene nechava chladnou a chcem viac, z ineho sudka...
    A nehnevaj sa, nas prezident skutocne nemoze zmenit svet, keby slo o parlamentne volby a nasledne volbu premiera, to uz je ina vec... u nas sefuje premier, pochybuje o tom niekto?
    publikované: 21.03.2009 16:50:34 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. co sa tyka kvality osobnosti, prezident štátu by mal byť hlavne osobnosť
    majúca za sebou nejaké dielo v prospech spoločnosti lebo ja to tak vnímam, že to je funkcia skôr za odmenu v poslednej tretine kariéry...a nie funkcia pre niekoho čo chce v politike niečo dosahovať. Tam stačí reprezentovať a vyjadrovať svoje zrelé postoje aby mohol usmerňovať rozumne ostatných...
    publikované: 21.03.2009 17:01:46 | autor: czokomilka bookzinova (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. Cokomilka, ano...
    osobnost, ktora je prikladom ostatnym , svojou pracou, jasnymi postojmi, ale napriklad aj svojim sukromnym zivotom.
    publikované: 21.03.2009 17:10:19 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. hanka
    Medzi prijateľnosťou prezidentskej kandidátky a jej makeupom, účesom, outfitom nevidím výraznú súvislosť, preto Z. M. u mňa až tak neboduje.
    Súhlasím, že náš prezident nemôže zmeniť svet.
    No zmeniť ho nemôže ani premiér, aj keď sa o to zo všetkých síl snaží.
    Navyše si dovolím položiť otázku:
    Prečo už konečne nemôže v najvyššej ústavnej funkcii SR sedieť schopná žena miesto neschopného chlapa?
    O. i. by to ženám na Slovensku vyslalo signál, že nemusia hrať stále a vo všetkom druhé husle.
    publikované: 21.03.2009 17:14:43 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  42. v podstate, ak už len nechcete vo funkcii prezidenta
    I.Ga, aspoň v druhom kole volieb by ste mali ísť voliť...čo nie je rozkaz ;))

    a potom k súkromnému životu...môžeme hrať formu, ale robiť to len kvôli voličom, tak to by som si asi nevážila samu seba...aj I. R. ponúka to, čím je teraz...aj to reprezentuje jej hodnoty, postoj k životu a žiť s mužom, ktorého milujem podľa mňa nie je zlá vizitka...koľko je dnes rozvedených žien? možno je lepšie niektoré kroky nerobiť unáhlene, nie? nechcem prezidenta, ktorý by klamal seba aj nás (aj v súkromnom živote)...

    čo považujete za čin pre blaho národa?
    publikované: 21.03.2009 17:21:37 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Dia, to si nechám pre seba, keď pôjdem do politiky,
    to sú moje tromfy...:D
    Ale nie. Niečo sociálne napríklad, vymyslieť všeobecneprospešný systém ktorý väčšina uznáva...
    Alebo nejaké dobročinné aktivity väčšieho rozsahu...
    Úspechy vo vede, umení. Úspešné riadenie veľkej firmy, banky, let na mesiac, olympijské medaily, noa a tak.
    publikované: 21.03.2009 17:28:06 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Čin pre blaho národa?
    Čo tak privatizácia Nafty Gbely? Alebo pôsobenie vo výbore ŠK Slovan Bratislava? Prípadne účasť na automobilových pretekoch do vrchu na Pezinskej Babe?
    Niektorí kandidáti s takými činmi nemajú najmenší problém.
    publikované: 21.03.2009 17:29:28 | autor: Racan (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Však ja nevravím, že Gašpako je favorit.ja ani nemám favorita
    a predsa mám ísť voliť?
    publikované: 21.03.2009 17:32:40 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  46. mať za sebou nejaké dielo v prospech spoločnosti...
    keď si mi čoko vyššie lichotila, nevedela som zareagovať, pomyslela som si, že nie som nikto zaujímavý ani dôležitý, možno v živote nedosiahnem nič preborné, nezískam Nobelovku, možno ani nedokončím doktorád, budem rada, ak prežijem pôrod a všetko, čo budem v živote robiť, chcem robiť zodpovedne, dôsledne...a aj keby som sa snažila celý život, ako žene mi bude záležať predovšetkým na rodine...akú šancu má žena, matka, manželka zanechať za sebou významné dielo v prospech spoločnosti? ak je to len "nejaké" dielo, potom každý človek, ktorý koná najlepšie ako vie, za sebou nechal niečo pozitívne, nevynímajúc dnešných kandidátov na prezidenta...o mnohých sa dozvedáme len vďaka predvolebným kampaniam, sú myškami, ktoré nepotrebujú uznanie, alebo sa myšky zmenia na supov, ktoré do diskusných relácií nosia svoje medaile a ocenenia, aby presvedčili národ o svojej prospešnosti pre spoločnosť, čo mi vyznieva trošku smiešne...
    publikované: 21.03.2009 17:33:36 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  47. čoko, ja len hovorím, že ak máš dojem, že by ho mal niekto vystriedať,
    že je to "demokratickejšie", mala by si ísť voliť, pretože sa pravdepodobne dostane do druhého kola...
    publikované: 21.03.2009 17:38:52 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  48. Všetko je relatívne, nuž tak bolo treba ponúknuť
    niekoho, čo má také tie pravé a nefalšované vlastnosti verejnej osobnosti a bola by som vedela hneď ako nato, koho začiarknuť...I.R. je nepochybne veľká bojovníčka, v záchvate boja sa išla bratať s Fórom poslancov karpatskej kotliny v osobe P.C.To nie je ništ pre takú cokomilku...
    publikované: 21.03.2009 17:42:28 | autor: cokomilka (e-mail, web, autorizovaný)
  49. chcete ideál, máte rôzne verzie
    reálne...
    publikované: 21.03.2009 17:45:28 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  50. Dia, tak ja idem voliť, poslúchnem tvoje rady.
    .
    publikované: 21.03.2009 17:49:09 | autor: cokomilka bookzinova (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. Diuš, máš perfektné názory...
    :-) Viac nestíham... Ahojte!
    publikované: 21.03.2009 17:59:22 | autor: marthabielska (e-mail, web, autorizovaný)
  52. cin pre blaho naroda
    nekandidovat na prezidenta napriklad:)
    Ani jeden sa mi nevidi takou osobnostou, ktora by urobila dieru do sveta , aj ked medzi kandidatmi mame vedeckeho pracovnika, i na nom mi nieco vadi...Chyba bude asi vo mne...
    Diuska, pamatam si I.R. , ako v lete s usmevom odpovedala novinarom , ze Janka si vezme len vtedy, ked prinesie zlatu olympijsku medailu. Ak sa nemylim, ziskal ich dokonca dve:)
    Mne osobne zivot "na kopke" nevadi, ale zoberme si reprezentaciu navonok, ako ho bude predstavovat inym hlavam statov pri oficialnych navstevach?
    Z tohto dovodu by som nekandidovala napriklad ja:)) Ale ten tristotisicovy plat je lakavy:)))

    publikované: 21.03.2009 18:08:30 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. :)
    martuš dík, preto som radšej ticho ;))

    hanka, myslíš, že to myslela vážne? a potom, koľko afér, škandálov sa točilo okolo štátnikov? dajme jej čas, hm? ak by som šla do volieb ja, išla by som tam s tým, čo práve cítim a po čom túžim, s tým, kto som...ak ma ľudia takú akceptovať nebudú, nevadí...sú to predsa voľby... :)
    publikované: 21.03.2009 18:25:17 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  54. Diuska:)
    vacsinu, co sem pisem, pisem s usmevom, len tak "rypkam"...nech bude prezidentom ktokolvek, neurobi ziadne zazraky. Ak sa I.R. podari vyhrat, prezijem to, hoci jej manzela som mala radsej:))
    Nebude to mat lahke, opozicna prezidentka so silnou koaliciou v parlamente...ale mozno bude prave ona tou, ktorej sa podari nemozne...uvidime...predpokladam, ze bude este druhe kolo a tam sa ukaze, kto ma disciplinovanejsich volicov...mozno teda az o dva tyzdne budeme vediet, ci to bude muz, ci zena:))

    publikované: 21.03.2009 18:49:24 | autor: hanka (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014